It's official.

I hate myself. KOM IGEN! När ska jag bara sluta bry mig?!!? Idag hade vi muntlig tenta på Världenkunskap. Började med att jag höll på att kräka innan jag gick in i rummet! Inte på grund av dålig mage då, utan av nervösitet! Jag HATAR muntliga prov/förhör/tentor - you name it!! Jag hade glömt hur mycket jag bara HATAR det. Hjärtat slår 50 000 ggr snabbare än i vanligt fall, jag famlar på orden, tappar huvudet, humöret... kunskapen dras ur mg.. eller gömmer sig i mig. Alla frågor, förutom de jag missuppfattat eller missat helt och hållet då, som hon frågade mig kunde jag. ALLA! Ändå svarade jag med um och eh innan. Avslutade inte heller. Jag hatar mig själv. Hatar. Jag kan allt så pass bra att om jag hade skrivit tentan hade jag fått VG - FOR SURE! Men, nu famlar jag mig fram och HOPPAS på att jag får ett G... ett G?!

Ett fel och jag är körd. Då sitter jag och tänker på det resten av tentan. Tårarna samlades inom mig. Åh, jag vill bara vara lika självsäker under ett förhör, som jag är i det vardagliga.. det sociala. FAN! Störde mig SJUKT mycket att hon var med också.. och att de hade kafferep under tiden? Snacka om oproffesionellt!!!!

Nu, 10 timmar senare, har jag äntligen lugnat ner mig. TYP lagt det bakom mig.
Tur att man vet vad man kan, annars hade jag fan kunnat gå och begrava mig.

Fast, när ska denna panikångest ta slut?! Eller vad är det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0