Dreams that will be true.

I hela mitt liv har jag levt efter "bättre att ångra något du gjort, än att ångra något du inte gjort". Ett motto som fått mig att uppleva och LEVA mer än många andra har gjort i hela sitt liv. Ett motto som får mig att stiga upp ur sängen varje morgon, och gå och lägga mig med ett leende på läpparna om kvällarna. Man kan jämföra det med "Yes-man" filmen. Där Jim Carey måste säga Ja till allt. Why not? Jag körde detta ett tag. Dock bara till vettiga saker, såsom att gå ut en kväll med tjejerna, springa en runda med en kompis, äta glass till vi nästan spydde, träffa vilt främmande människor i London. Hade en av den bästa tiderna i mitt liv! Jag NJÖT! Bara man är försiktig är Yes ingen dum idé.

Jag älskar mitt liv. Även om vi alla har våra ups and downs så vill jag ändå inte påstå att jag någonsin tyckt att mitt liv är piss. För varför skulle det vara det? Vi står själva för våra handlingar. Vad vi gör präglar oss. Det är sanningen. Det är upp till var och en att skriva sin egen historia. Tänk på det! Skyll inte på att en kompis, en familjemedlem eller en dum gubbe i kön framför mig på ICA. Jag blir trött på att höra folks negativa ton. Alltid ska det klagas på något. Varför? Skit i de som är sura. Sprid lite glädje istället. Du blir förvånad över hur glädje smittar av sig!

Jag ångrar inte ett enda dugg i mitt liv. Inget. Jag ser framemot framtiden.
Om en månad åker jag till Spanien och Marocko med min fina vän Emma! Sen blir det sommarjobb på Preem i Skurup (glöm inte svänga in om!). Kommer springa Broloppet med Emelie i juni, sen dra till Düsseldorf och hälsa på min fantastiska vän Julia i juli. I augusti är det dags för att läsa Afrikakunskap i den lilla metropolen Tomelilla. Sen blir det Afrika och fältstudier i 3 månader. Har allt att se framemot. Det är väll det det handlar om. Att skaffa sig något att se framemot. Det behöver inte vara en resa. Det kan vara en konsert, en trip till Köpenhamn, en klänning som man ska köpa från sommarkollektionen, en träff med en kompis som du saknar. Vad som helst.

Make your dreams come true. I will.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0